Directiesecretaris

Woningbouwvereniging St. Willibrordus Wassenaar

Wat is vereist?

  • Mbo+ werk- en denkniveau
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie
  • Ervaring met notuleren van bestuurlijke overleggen
  • Ervaring in corporatiebranche is gewenst, maar niet strikt noodzakelijk
  • Je kan werken met vergadersoftware (iBabs)
  • Goede plannings- en organisatievaardigheden
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheid
  • Je kan goed omgaan met Microsoft Office 365 programma's zoals Word, Outlook, Excel, PowerPoint, Teams en Sharepoint
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je werkt zorgvuldig, weet vertrouwelijke informatie goed te behandelen en hebt oog voor de juiste verhoudingen binnen de organisatie

Wat krijg je?

  • €3.894 - €4.911 bruto p/m o.b.v. 36 uur (CAO Woondiensten indeling in schaal H)
  • Eindejaarsuitkering van 3% van je jaarsalaris
  • 32-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren bij een 36-urige werkweek
  • Persoonlijk ontwikkelbudget van 900 euro per jaar
  • Direct een vaste aanstelling (contract voor onbepaalde tijd)
  • Laptop
  • Persoonlijk vitaliteitsbudget van 350 euro per jaar en dagelijks vers fruit op kantoor
  • Mogelijkheid om thuis te werken

Wat doe je?

  • 50% Secretariële taken
  • 20% Facilitaire taken
  • 20% Algemene organisatorische taken
  • 10% Overige taken
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Directiesecretaris bij Woningbouwvereniging St. Willibrordus ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Directie. Je beheert de agenda’s van de Directeur-bestuurder en het Managementteam, organiseert vergaderingen, notuleert deze zorgvuldig en volgt besluiten op. Je zorgt dat afspraken soepel verlopen en dat iedereen tijdig over de juiste informatie beschikt. Daarnaast beheer je het archief en ondersteun je bij interne communicatie en het organiseren van bijeenkomsten.

Ook voer je een aantal facilitaire taken uit, zoals het regelen van kantoorbenodigdheden, al nemen deze een kleinere plaats in binnen je dagelijkse werk. Verder draag je bij aan de organisatiecultuur en het welzijn van medewerkers door het regelen van evenementen en het signaleren van relevante ontwikkelingen. Ten slotte blijf je op de hoogte van ontwikkelingen binnen het vakgebied, houd je relevante wet- en regelgeving bij en onderhoud je contact met externe partijen, zoals de huurdersvereniging, leveranciers en andere relaties.

Je maakt onderdeel uit van de afdeling Staf, samen met de medewerker Beleidsondersteuning, een externe HR adviseur en een externe Controller. Je werkt nauw samen met verschillende collega’s binnen de organisatie en hebt contact met externe partijen zoals de Raad van Commissarissen en leveranciers.

Als je het leuk vindt om te organiseren en te plannen, graag samen werkt met veel verschillende collega’s en het een uitdaging vindt om nauwkeurig te notuleren, stukken te verzamelen en deadlines te bewaken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Directiesecretaris

Op een leuke werkdag heb je veel afwisseling en weet je verschillende collega’s goed op weg te helpen. ‘s Ochtends bereid je iedereen goed voor op het MT, daarna beantwoord je vragen van collega’s, stem je kort af met een externe relatie en ‘s middags los je een kleine facilitaire kwestie op.

Op een minder leuke werkdag heb je een volle agenda en last-minute wijzigingen. Je bent druk aan het notuleren, actiepunten aan het verwerken en tussendoor komen er ook nog eens onverwachte vragen en facilitaire meldingen binnen. Aan het einde van de dag heb je het gevoel vooral ad hoc zaken te hebben opgelost.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
  • 20:00
    • Agenda’s beheren
    • Lunch
    • MT-overleg voorbereiden
    • Documenten en archief bijwerken
    • Update Directeur-bestuurder
    • Kort overleg met Directeur-bestuurder
    • Directeur-bestuurder ondersteunen bij voorbereiding RvC-vergadering
    • Website beheren
    • Overleg met externe relatie
    • Directeur-bestuurder ondersteunen bij voorbereiding RvC vergadering
    • Notulen MT-overleg uitwerken
    • Notulen RvC-vergadering uitwerken
    • Lunch
    • Documenten digitaal administreren
    • Notulen RvC vergadering uitwerken
    • Update Directeur-bestuurder
    • Agenda's beheren
    • Kort overleg met Directeur-bestuurder
    • Personeelsactiviteit voorbereiden
    • Lunch
    • Notulen RvC-vergadering uitwerken
    • Agenda's beheren
    • Documenten digitaal administreren
    • Update Directeur-bestuurder

Voorbeeld uit de praktijk

Er staat een complexe MT of RvC-vergadering op de agenda. Hoe ga je te werk?

Je zorgt dat alle benodigde stukken tijdig digitaal beschikbaar zijn en stemt vooraf met de Directeur-Bestuurder en alle MT-leden af welke input er nodig is. Soms moet je collega’s actief herinneren aan deadlines, zodat alles compleet en helder is voor de vergadering. Tijdens de vergadering notuleer je, leg je besluiten vast en zet je direct actiepunten uit. Na afloop werk je de notulen uit, plan je het vervolg, bewaak je de voortgang van de acties en zorg je dat iedereen op tijd geïnformeerd is. Zo houd je het overzicht, zorg je dat alles soepel verloopt en dat de organisatie goed voorbereid is op belangrijke momenten.

Groeipad

Opleidingen, cursussen of trainingen die je nodig hebt om je functie succesvol uit te voeren (en te blijven uitvoeren) worden door ons volledig vergoed. Daarnaast hechten wij veel waarde aan loopbaanontwikkeling. Vanuit de CAO heb je recht op een individueel loopbaanontwikkelingsbudget van €900 per jaar. Je mag zelf bepalen waaraan je dit budget besteedt, zolang het bijdraagt aan jouw loopbaanontwikkeling. Omdat het een nieuwe functie betreft, krijg je de kans om de rol (mede) vorm te geven en jezelf hierin te ontwikkelen en te groeien.

Directiesecretaris

Werken bij Woningbouwvereniging St. Willibrordus

Woningbouwvereniging St. Willibrordus is een lokaal gewortelde woningcorporatie die een belangrijke rol speelt in de Wassenaarse samenleving. Opgericht in 1919, beheert de corporatie ruim 1.375 huurwoningen in de sociale sector, 24 opslagboxen en een woonvoorziening met 18 appartementen voor mensen die bijzondere zorg nodig hebben. In een hecht team van ongeveer 20 medewerkers wordt op informele wijze samengewerkt aan goed wonen in leefbare wijken in Wassenaar. Met korte lijnen wordt er rechtstreeks contact onderhouden met zowel huurders als samenwerkingspartners.

Bij Willibrordus staat het zorgen voor mensen centraal, zowel voor de huurders als voor elkaar als collega's. De organisatie staat voor grote uitdagingen: het bouwen van nieuwe woningen, het verduurzamen van het woningbezit, het leefbaar houden van de wijken en het betaalbaar houden van de huren. De komende jaren staan diverse projecten op stapel waarmee Willibrordus zichtbaar het verschil gaat maken voor huurders en woningzoekenden.

  • Wassenaar
  • Actief in Nederland
  • 20 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Foto van medewerker Stephanie
Foto van medewerker Robert
Foto van medewerker Prében

Stephanie (49) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Graag werk ik in een kleine organisatie die maatschappelijk betrokken is en waar mensen en huizen centraal staan. Geen dag is hier hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Sales coördinator bij Healthclub

Wat doe je in je vrije tijd?
Varen, skiën, wandelen in de natuur en social moments met familie en vrienden

Robert (42) - Allround onderhoudsmedewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voordat ik hier werkzaam was zat ik bij een installatiebedrijf en was ik veel aan het werk in lege woningen. Ik vind het leuk om mensen te helpen. Met deze baan als allround onderhouds medewerker handel ik samen met mijn collega's alle reparatie verzoeken af en kan ik op deze manier de huurders helpen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Installatiemonteur (loodgieter)

Wat doe je in je vrije tijd?
Mountainbiken

Prében - Manager Vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb ervoor gekozen om bij Willibrordus te solliciteren, omdat twee voor mij belangrijke elementen hier samenkomen: mijn interesse in vastgoed en de sterke maatschappelijke betrokkenheid.

Wat was je vorige baan?
Commercieel medewerker in de makelaardij

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, spinnen, skiën en koken

Sollicitatieproces

Telefonische intake met HR/recruiter
± Binnen 5 werkdagen
Gesprek met directeur-bestuurder en HR
± Binnen 2 weken
Vervolggesprek met MT en HR
± 1-2 weken
Aanbod arbeidsvoorwaarden

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven